collapse

* Obavestenje:

Tokom protekle nedelje (oko 10. novembra 2014. godine) vrsene su izmene na serverima na kojima je urrgb.com hostovan tako da je doslo do brisanja dela podataka/tema sa sajta. Zao nam je, ali nista od toga nije bilo pod nasom kontrolom.
Postovanje, administratori sajta.

Tema: Knjigovodstvo za kafice  (Pročitano 17133 puta)

Autor: Aleksandar | Odgovor #14 07.07.2011. u 11:23:59
Mislim da po zakonu ugostiteljski objekti ne mogu biti paušalci, osim pokretnih (tipa prodaje po vašarima), tako da mislim da vi i niste paušalac.

Udruzenje racunovodja i revizora grada Beograda

Odg: Knjigovodstvo za kafice
« Odgovor #14 poslato: 07.07.2011. u 11:23:59 »

Autor: vnenad1 | Odgovor #15 22.07.2011. u 23:21:00
Samo bih dopunio da je max promet 3mil ali u predhodnih 12 meseci( tacnije predhodnih 365 dana) ,kalendarska godina nije presudna.
pozz

Autor: letac | Odgovor #16 24.02.2012. u 03:15:37
Ако сам добро разумео, паушалци не предају никакав завршни рачун пореској управи?

Мене занима шта се дешава ако до 30. новембра предузетник не преда захтев за останак у паушалном опорезивању? Рецимо, 2010. године није предат такав захтев, да ли то значи да не подлежем паушалном опорезивању и да би сада требало да предам завршни рачун за 2011-ту годину до краја фебруара ове године?

Ако је тако, потребно је да поднесем пореској управи образац БУ и ПБ 2, јесам ли у праву?

Autor: Nataša | Odgovor #17 24.02.2012. u 07:08:15
@letac
Mozda bi bilo najbolje da odete na sajt Poreske uprave i postavite pitanje njihovom kontakt centru (pocetna strana, dole desno).

Autor: Timmy | Odgovor #18 07.06.2012. u 09:10:00
Pozdrav svima, interesuje me gde mogu da nadjem neka pojasnjenja u vezi vodjenja knjiga za kafic i o samom radu u kaficu (sta sve treba da ima, sta ne).

Trenutno me najvise buni vodjenje knjige sanka, kako se upisuje i skidaju napici koji se prave.. tipa limunada, kafa...

Autor: stoja82 | Odgovor #19 07.06.2012. u 23:05:57
konkretno o radu SUR-ugostitelsjkih radnji se ne pise mnogo ,kao ni o nacinu knjizenja kod istih ali su neke opste stvari kao knjiga sanka svima poznate.Kafic nije naivno voditi (mislim prvenstveno na poslovne knjige a i ostale stvari) kako se mozda moze ciniti.Sto se tice artikala koji se prave oni se unose u knjigu sanka nakon kalkulacije izrade sopstvene proizvodnje na bazi normativa najcesce.Zaduzuju se po prodajnim cenama.A generalno sta treba i ostalim lokalima treba i kaficu (EDI knjiga,nalozi za ispravku,DPU-knjiga sanka radjena  na racunaru ili rucno,znalk o dozvoljenom-zabranjenom pusenju,sanitarni pregled zaposlenih ...).ovo je ukratko zbog raspolozivog vremena ali ako Vam nesto dalje treba rado cu Vam pomoci.
Pozdrav

Autor: Timmy | Odgovor #20 08.06.2012. u 10:00:19
Mene konkretno interesuje kako ja rasknjizavam kafe... npr udje u kafic 200gr kafe i napisem ulaz za 20 kafi po ceni od 60 din. Prodam danas pet obicnih kafi i 2 sa mlekom po ceni od 80 din. Kako ja sad to knjizim i u knjizi sanka i u KEPU knjizi?

Autor: ivanc | Odgovor #21 09.06.2012. u 12:28:15
Kada nabaviš 200gr kafe, rasporediš ih , kako je gore već opisano, po normativima , odnosno ako je 7gr za 1 kafu, napraviš 14 kafa bez mleka i 14 kafa sa mlekom i napraviš takav ulaz u LDPU.

Ili naprednija i komplikovanija metoda, primiš 200gr kafe i evidentiraš nabavku sirovina u posebnoj evidenciji repromaterijala pa onda nakon knjiženja prodatih količina kafe iste iznose staviš na ulaz, a u evidenciji repromaterijala smanjiš zalihe po normativima. Npr prodaš 10 kafa bez mleka i 13 kafa sa mlekom, evidentiraš u LDPU izlaz 10 kafa bez mleka i 13 kafa sa mlekom i ulaz za iste količine a u evidenciji sirovina umanjiš kafu za 10x 7gr + 13x 7gr =  161gr kafe i npr 13x0,005l mleka = 0,065 l manje. Naravno nabavku repromaterijala ne evidentiraš u LDPU već u evidenciji repromaterijala, odnosno formiraš prijemnicu repromaterijala i robno evidentiraš taj materijal. Sokove, pića i uopšteno sve, možeš evidentirati kao sirovinu. Dužan si za svaki tvoj proizvod da imaš normativ proizvoda u lokalu (u obliku u kom je dostupan svakom posetiocu).

Ako šifarnik delatnosti nalaže da imate obavezu vođenja LDPU ( List Dnevnog Prometa Ugostitelja aka šank lista) onda nemate obavezu vođenja KEPU knjige! Ukoliko ste ugostitelj nadležna vam je turistička inspekcija.

Pozdrav

Autor: Timmy | Odgovor #22 09.06.2012. u 13:16:09
Hvala na odgovoru... sad mi je jasnije. Ja sam prvo i mislila da radim ovu komplikovaniju varijantu, da ubacim kafu i mleko kao sirovine, jer ne znam koliko cu koje kafe da napravim.
Ako se resim za ovu laksu varijantu, interesuje me da li postoji mogucnos prebacivanja sa jednog na drugi artikal kad jedan nestane ili da kupim. Nadam se da ce mi ovo biti problem samo u pocetku, dok ne vidim kako ce se koja kafa prodavati.

Autor: stoja82 | Odgovor #23 09.06.2012. u 20:30:48
Pazite ovako ja sam realista i reci cu Vam kako stvari u praksi funkcionisu pa svako neka radi kako misli a trebalo bi kako zakonm nalaze.Najpre treba zadovoljjiti jedno prosto pravilo da mora da bude ulaz pre izlaza.Ipak u praksi se to retko desava jer na primer na stanju ima koka kolu od 100,00 din i recimo gusti sok 100,00 din ali koga trenutno nema i kada treba knjiziti prodaju tog dana po  IZVESTAJU  O PRODATIM ARTIKLIMA (ovaj izvestaj iz fiskalne kase je bitan da bi se razduzilo bas sta je kucano i gotovo svaka kasa omogucava stamanje istog i naravno ukupna cifra mora da odgovara iznosu dnevnog izvestaja za taj dan)  ako na njemu stoji gusti sok koga nema na stanju skida se nesto po toj ceni (u mom primeru koka kola).A zasto nema na stanju a prodato je? -Odgovor je -radi se dosta na crno.Znaci treba samo malo paznje za vodjenje LDPU obrasca kako bi sve odgovaralo stvarnom stanju -stelovano ili ne.Bitno je ovo iz razloga jer je taj obrazac (u obliku u kom je propisan) ustvari i popisna lista i pokazuje kolicine sa kojima se poceo dan ,nabavljene kolicine tokom dana,prodate i na kraju kolicina na kraju dana ,tako da je svakoj kontroli dosta lako da uradi popis tj kontrolu (pored ovoga kafici i nemaju bogzna veliki broj artikala) .Znaci potrebno je samo malo pozornosti i da neko pazljivo pregleda obrazac svaki dan i izvrsi "uskladjivanje" nabavkom ili prodajom na crno.Ako sve radite po zakonu ne biste smeli da dodjete u situaciju da nesto prodate a nemate adekvatnu kolicinu ulaza za tu robu ili repromaterijal.Svako odlucuje da li ce i koliko reskirati a ponavljam Zakon jasno propisuje sta i kako treba.Izbor je na Vama -pozdrav

Udruzenje racunovodja i revizora grada Beograda

Odg: Knjigovodstvo za kafice
« Odgovor #23 poslato: 09.06.2012. u 20:30:48 »

 

Related Topics

  Naslov / Započeo Odgovora
4 Odgovora
8727 Pregleda
22.03.2010. u 16:33:53
vesna
7 Odgovora
10047 Pregleda
19.03.2010. u 07:21:31
Aleksandar
3 Odgovora
2451 Pregleda
13.01.2013. u 20:07:05
MirjanaS
2 Odgovora
1311 Pregleda
12.09.2013. u 14:05:59
ss68238
0 Odgovora
300 Pregleda
23.04.2014. u 14:04:42
sojic




Saop d.o.o.

Oglasi


Sadrzaj:

Poslovni savetnik Aktuelni podaci Pitanja i odgovori Zakoni i podzakonska akta

...

Knjigovodstveni obrasci Misljenja ministarstava Konkursi za dodelu sredstava Medjunarodni racunovodstveni standardi

..

Banke RS Korisne adrese Poslovni adresar RS